''Jau piekto gadu "Latvijas Avīze" sadarbībā ar
Latvijas Universitāti un dažādu nozaru ekspertiem, kā arī tirgus un
sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS sagatavojusi Latvijas augstskolu
reitingu. Tajā Latvijas Universitāte jau piekto gadu pēc kārtas ir pirmajā
vietā.''
Man ļoti iet pie sirds šis LU preses centra ziņojums, kura
vaļsirdīgā izklāsta rezultātā nācās pielikt lielas pūles, lai neizlasītu
''Tāpēc'' vārda ''Tajā'' vietā. Esmu patīkami pārsteigts par šo atklāsmi, ka
ieinteresētas organizācijas un Latvijas laukos iecienītās avīzes, veikts
pētījums ir nonācis pie secinājuma, tieši šī organizācija ir tā labākā vieta
studijām Latvijā.
Iespējams arī ir, jo ,galu galā, darba devēji taču novērtēs
absolventa studiju kvalitāti (un nevis tā prasmes darba tirgū). Kā noteikt
studiju kvalitāti? Droši vien pēc augstskolu reitingiem, lūk kā.
Tāpēc nav pārsteigums, ka
''Augstskolas popularitāte/atpazīstamība'' ir novērtēta ar svaru 1.0,
kamēr absolventu īpatsvars ir atstāts pie 0.5.
Tāpat topiņa veidotāji ir sapratuši, ka pasniedzēju
kognitīvo spējas zudums pēc 50 gadiem ir tik ievērojams, ka tas grauj studiju
kvalitāti un tāpēc tas būtu jānovērtē ar svaru 1.
Jāatzīst, ka mani mazliet sāpina ārzemju studentu skaita
novērtējums ar koeficientu 0.5, mūsu augstskolu vārds pasaulē taču ir nozīmīgs
un kopjams! Jāatzīst ,neizpratu, kādēļ tiek skatīts ārzemju studentu skaits
augstskolā, nevis to daļa no kopējā studējošo skaita augstskolā, bet pieļauju,
ka lielajam brālim taisnība.
Gribējās atzīmēt divas vis augstāk novērtētās sadaļas
(koeficients 2) ''Izglītības kvalitāte'' (pēc studentu aptaujas) un
''Publikāciju skaits uz 1 akad. pers.'' Esmu mazliet šokēts, ka starp augstāk
novērtētajām kategorijām ir nokļuvusi viena, kas ir neobjektīva, manipulējama
un visumā studenta dzīvi neiespaidojoša. Gribētos apjautāties vai šī topiņa
veidotāji ir milzīgi snobi un/vai Sorosa stipendiāti, kas iedomājas, ka, citēju
:''Zinātnisko publikāciju (žurnālu raksti un apskatraksti) kopskaits augstskolā
2011. g., dalīts ar augstskolas akad. pers. (PLE) skaitu 2011./2012. ak. g.,
Publikāciju skaits no "Thomson Reuters" datu bāzes "Web of
ScienceSM".)'' sniegtā informācija par pētnieciskā procesa kvalitāti
augstskolā ir salīdzināma ar studenta objektīvo un izsvērto viedokli. Nedomāju,
ka Tompsona Reitera kungs ir izbraukājis visas Latvijas augstskolas un pat ja
tā, tad viņš noteikti nav nobaudījis Avota ielu koju ballītes un tātad ir
mazkvalificēts un izslēdzams no šī saraksta.
Iepriecināja, ka raksturojot augstskolas akadēmiskā
personāla kvalifikāciju un akadēmisko potenciālu salīdzinājumā ar pārējām
augstskolām topiņa sastādītāji nav noņēmušies ar tautu mulsinošām matemātiskām
darbībām un ''Akadēmiskā personāla pamatdarbā ar doktora zinātnisko grādu skaits
augstskolā % no akadēmiskā personāla pamatdarbā ar doktora zinātnisko grādu
visās augstskolās kopā; 2011./2012. ak. g.'' ir novērtējuši kā daļu no kopējā
personāla skaita neķēpājoties ar doktoru
procentu no kopējā akadēmiskā personāla attiecībām augstskolu starpā, tā vietā
izmantojot savu laiku skaidru un kodolīgu piezīmju izstrādē.
Beigās gribētos piezīmēt, ka Latvijā ir divas augstskolas,
Rīgas Teoloģiijas institūts un Lutera Akadēmija, kurās ''Studējošo un
akadēmiskā personāla skaita attiecība'' ir 0.
Tas arī viss.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru